Temel e-Fatura Nedir? Temel e-Fatura, faturanın gönderen kişiden direkt olarak elektronik ortamda alıcıya ulaşmasını sağlayan fatura türüdür. Faturada herhangi bir problem olmadığı sürece faturanın alıcısı, faturayı kabul etmek zorundadır ve fatura alıcıları temel e-Faturaları reddedemez.
e-Fatura Hangi Durumlarda İptal Edilir?
Bazı istisnai durumlarda gönderilen e-Faturaların iptal edilmesi gerekebilir.
e-Fatura iptali; yanlış e-Fatura gönderimi veya e-Fatura üzerinde yer alan bilgilerde herhangi bir yanlışlık ya da herhangi bir eksiklik olması gibi durumlarda gerçekleştirilebilir. E-Fatura iptal işleminin gerçekleşmesi için e-Faturayı düzenleyen satıcı ya da alıcı tarafından GİB (Gelir İdaresi Başkanlığı) portalı üzerinden iptal/itiraz talebi oluşturulması gerekmektedir. İptal/itiraz taleplerine ilgili faturanın alıcısı tarafından onay verilebildiği durumlarda iptal işlemi gerçekleştirilmiş olur.
e-Fatura İptal/İtiraz Talebi Süreçleri Aşağıdaki Gibidir;
İptal Süreci 1.Alıcının İptal Talebi Oluşturması 2. Satıcının Alıcı Tarafından İletilen İptal Talebini Onaylaması / Reddetmesi 3. Satıcı Tarafından İptal Talebi Oluşturma 4. Alıcının Satıcı Tarafından İletilen İptal Talebini Onaylaması / Reddetmesi
İptal işlemi her durumda 8 günlük süre içinde yapılmalıdır. e- Fatura belgelerinin iptal işlemlerinde 8 günlük sürenin tespiti e-belgenin alıcıya iletilme tarihinden itibaren başlar.
İtiraz Süreci 1.İtiraz bildirim talebini hem satıcı hem de alıcı başlatabilir. 2.Alıcının İtiraz Talebi Oluşturması 3.Satıcının Alıcı Tarafından İletilen İtiraz Talebini Onaylaması / Reddetmesi 4.Satıcı Tarafından İtiraz Talebi Oluşturma 5.Alıcının Satıcı Tarafından Gelen İtiraz Talebini Onaylaması / Reddetmesi
İtiraz bildirim talebini hem satıcı hem de alıcı başlatabilir.