Satış Yönetimi

Satış Yönetimi ile firmanızın satış süreçlerini hızlandırırsınız.
Müşteri ve aday müşterinize ait, tekliflerinizi oluşturup, kabul veya red gibi birçok durumunu kolaylıkla yönetebilirsiniz.
Satışa dair tüm süreçlerinizi, faturalarınızı, e-faturalarınızı, vade takibi gibi aşamaları sorunsuz yönetir, sevkiyat sürecine hız katarsınız.

Satış Yönetiminde Neler Var?

  • Verilen Teklifler
  • Alınan Siparişler
  • Alınan Siparişler Detaylı
  • Satış İrsaliyeleri
  • Satış faturaları
  • İhracat Faturaları
  • Operasyon
  • Raporlar

Verilen Teklifler

Rota’ da herhangi bir müşteri veya müşteri adayına teklif oluşturabilmek için,
öncelikle Satış Yönetimi> Verilen Teklifler> +Teklif Ekle butonu tıklarsanız teklif fişini çalıştırmış olursunuz.

Teklif fişi penceresinde açılan alanları doldurun.

Cari hesap kartı kısmında mevcut cari kartı veya aday müşteri seçimi yapabilirsiniz.
Yeni bir cari hesap kartı eklemek isterseniz arama butonunu tıklatıp,
açılan pencereden +Aday Müşteri Ekle,
+Cari Kartı Ekle butonları ile kartı ekleyip seçimi yapabilirsiniz.

Kart seçimini yaptıktan sonra, teklif ile ilgili diğer detayları da doldurup,
Stok veya Hizmet seçimini yapıp, adet ve fiyat bilgilerini de girdikten doldurup, böylelikle teklifinizi tamamlamış olursunuz.

Teklif fişi ekranında iken,
Cari hesap kartı seçimi kısmında, arama butonuna bastığınızda açılan pencereden seçilen cari hesap kartı veya başka cari hesap kartlarına ait, kart bilgileri, hesap ekstresi
ve geçmiş tüm finansal kayıtları da görüntülemeniz mümkündür.

Aynı süreci stok ve hizmet kartları seçimi ve eklemek içinde uygulayabilirsiniz.

Farklı kurlu teklif oluşturmak ve her ürün satırına da farklı döviz kuru uygulamak isterseniz, fiş Kur tipini ve satırlar içinde ayrı ayrı kur tipi seçimi yapabilirsiniz.

Fiş toplamı için, Genel Tutar indirimi veya %…. oran şeklinde de indirim yapabilirsiniz.

Ürün/Hizmet Ekle butonu ile toplu stok ve hizmet seçimi yapabilirsiniz.

Alt sağ barda bulunan tuşlar ile de, Satır ve stok bazlı kar zarar durumunu görebilir, fiş satırlarında bulunan alanları açıp kapatabilir,
Fatura adresi dışında farklı bir adrese sevk edilecek ise, farklı bir sevk adresi seçebilir,
fiş toplamına ait KDV ve matrahları ayrı ayrı görüntüleyebilir ve satılara toplu indirim yapmak isterseniz de tek seferde tüm satırlara indirim yapabilirsiniz.

Teklifi kaydet işlemi tamamladığınızda,
fiş inceleme ekranında açılır.
sağ alt bardan butonlardan,
teklifi düzenleyebilir, ön izle butonu ile, tasarım formatını görebilir, iptal et ile teklifi iptale atabilir, sil butonu ile teklifi silebilir, ek dosyalar butonu ile teklife ait ek dosya, görsel veya sözleşme var ise ekleyebilir, siparişe dönüştür butonu ile teklifi siparişe dönüştürebilir, araç servis modülü kullanıyor iseniz, servis fişi oluştur butonu ile teklifi araç servis fişine dönüştürebilirsiniz.

Sağ tarafta bulunan butonlar ile, teklife bağlı evraklarını, vergi tablosunu ve kayıt hikayesini görüntüleyebilirsiniz.

Ön izle kısmında ise, teklifi yazdırabilir, mail ile iletebilir, PDF. formatında çıktı alabilir ve teklifi Excel formatına aktarabilirsiniz.

Alınan Siparişler

Teklifleri siparişe nasıl dönüştürebilirsiniz ?
Rota’ da siparişleri teklife dönüştürmenin 3 yöntemi mevcut,
1. Yöntem,
Teklif fişi inceleme ekranında açık iken, alt barda bulunan +Siparişe Dönüştür butonuna tıklatıp, açılan sipariş ekranında ise, Kaydet butonu ile teklif formunu siparişe dönüştürmüş olursunuz.

2. Yöntem,
Satış Yönetimi> Operasyonlar> Teklif Sipariş Operasyonları
seçimine tıklayın.
Açılan operasyon penceresinden, firma ve kalem bazlı seçim yaparak, +Sipariş Oluştur butonuna tıklayın.
Açılan sipariş ekleme penceresinde Kaydet butonuna tıklayıp, siparişi oluşturun.

3. Yöntem,
Rota’ da e-teklif modülünü kullanıyorsanız, müşterinize iletmiş olduğunuz teklifi onaylaması durumunda, teklif otomatik olarak siparişe dönüşmüş olacaktır.

Alınan Siparişler listesinde, siparişleri Durumu kısmında, filtreleyebilirsiniz.
Yeni sipariş eklemek isterseniz +Sipariş Ekle butonu ile yeni sipariş ekleme penceresini çalıştırmış olursunuz.

Alınan siparişler listesinde sipariş fişinin üzerinde sağ tuşa bastığınızda, Yeni Sipariş ekleme, inceleme, düzenleme, silme, ön izleme, siparişi silme ve iptal etme gibi işlemleri yapabilirsiniz.

Alınan siparişi fiş bazında sev ekmek isterseniz, sipariş inceleme ekranında açık iken, alt barda bulunan, Sevk Et butonu ile, siparişi İrsaliye veya Fatura ile sevk edebilirsiniz.

Alınan Siparişler (Detaylı)

Alınan siparişlerinizi detaylı biçimde analiz edip, durumlarına incelemek istediğinizde bu menüyü kullanabilirsiniz.
Cari hesaba göre, ürüne göre filtrelemeler yapmanız mümkündür.
Siparişe ait, miktarı, bir kısmı sevk edilmiş ise de, kalan sipariş miktarını görüntülemeniz mümkündür.

Satış İrsaliyeleri

Satış İrsaliyeleri listesinde, irsaliyesi inceleyebilir, Düzenleyip, Silebilir, Ön izleyebilir, İptal edebilirsiniz. Sağ üst tarafta bulunan +İrsaliye Ekle butonu ile yeni satış irsaliyesi ekleyebilirsiniz.

Düzenlediğiniz satış irsaliyelerini, İrsaliye inceleme ekranında iken, Faturalaştır butonu ile Faturaya dönüştürebilirsiniz.

Satış Yönetimi> Operasyonlar> İrsaliye Fatura Operasyonları seçmesini tıklayın.
Açılan operasyon penceresinden, firma ve kalem bazlı seçim yaparak, +Fatura Oluştur butonuna tıklayın.
Açılan Fatura ekleme penceresinde Kaydet butonuna tıklayıp, siparişi oluşturun.