Kamu Faturası Nasıl Oluşturulur?

Rota’ da kamu faturası nasıl oluşturabiliriz?
Kamu faturası oluşturabilmek için Harcama Birimi VKN ve Firma kartı kısmında bulunan Iban bilgilerinin doldurulması gerekmektedir.

Harcayıcı birimi VKN tanımlamak için,

Ana Menü> Cari Hesap Yönetimi> Cari Hesap kartları butonuna tıklayın.
Açılan cari hesap kartı listesinden ilgili cari hesap kartını seçin.
Cari hesap kartları detay kısmında bulunan Harcama Birim VKN alanını doldurun ve kartı kaydedin.

Firma Iban bilgisi tanımlamak için,
Ana Menü> Yönetim> Sistem> Firmalar butonuna tıklayın.
İban numarasını kaydedeceğiniz firmanın seçimini yapın.
Firma kartı Iban numarası alanı kısmına İban numaranızı ekleyin ve kaydedin.

Zorunlu Alanları doldurduktan sonra  Ana Menü> Satış Yönetimi> Satış Faturaları butonuna tıklayın.
Listenin sağ üst köşesinde bulunan +Fatura Ekle butonuna tıklayıp, fatura türünü seçin.

Fatura kayıt ekranında, faturaya ait gerekli alanları doldurup fatura türünü kamu seçtikten sonra Kaydet butonu ile belgeyi kaydedin.
Kaydettikten sonra e-fatura oluştur butonuna tıklayıp ardından, e-fatura gönder butonuna tıklayarak kamu faturasını göndermiş olursunuz.