Ticaret insanlığın var olduğu ilk günden itibaren bir şekilde olan bir iş şeklidir. Bir şeylerin alınması, satılması veya takas edilmesi olaylarının tamamı ticaret olarak adlandırılabilmektedir. Teknolojide meydana gelen gelişmeler ile birlikte ticaret anlayışında da bir takım gelişmeler olmaktadır. Ticaret bir dükkan aracılığı ile yapılabildiği gibi tv, radyo, telefon ve internet üzerinden yapılan pazarlama ile de yapılabilmektedir.
Ticaretin internet ve sanal dünya kullanılarak bir web sitesi ya da farklı online platformlardan gerçekleştirilmesine e-ticaret denilmektedir.
E-Ticaret Nedir?
E-ticaret denilince ilk olarak akla bir web sitesinden yapılan ticaret şekli gelmektedir. Ancak e-ticaretsosyal medya platformları, e pazar yerleri, radyo veya tv yolu ile de yapılmaktadır. E-ticaret normal ticaretten farklı olarak bir işletmenin elindeki ürünleri ya da sunduğu hizmetleri bulunduğu bölgenin dışında hatta yurt dışına bile kolay şekilde sunabilmesine imkan tanımaktadır.
E-ticaret alanında her geçen gün yeni bir firma ortaya çıkmaktadır. Ancak bazı siteler yeni kurulmuş olsalar da kısa süre içerisinde ciddi satış rakamlarına ve ziyaretçi sayısına ulaşırken bazıları ise istenilen seviyeye gelememektedir. Bu da e-ticarette önemli olan reklam ve seo gibi çalışmalar ile olmaktadır.
E Ticaret Nasıl Yapılır?
E-ticaret oluşturulan bir web sitesi ya da sanal pazar yeri adı verilen özel ticaret platformları aracılığı ile yapılmaktadır. E-ticarette birçok konu başarılı olmayı etkilemektedir. Bu etkenlerin başında tabi ki de sunulan mal ve hizmetlerin kalitesi ile elde edilen müşteri memnuniyeti ile olmaktadır. Ancak mal ve hizmetler kadar kullanıcıların zaman geçirdiği site de oldukça önemlidir. Burada ise en önemi etkenler, tasarım, yazılım ve seo gibi içerikler olmaktadır.
E-Ticarette Tasarımın Önemi
E-ticaret sitelerinde müşteriler zamanlarını geçirirken tasarımın büyük önemi olmaktadır. Tasarımın ziyaretçilerin göz zevkine uygun sunulan hizmet ile alakalı olması ve anlaşılır bir şekilde olması ciddi önem taşımaktadır. Tasarımda kullanılan renkler butonlar, ürünlerin ve reklamların yerleşimi ziyaretçilerin dikkatini çekecek şekilde olması gerekmektedir.
Güvenlik
E-ticaret kullanıcıların en çok tereddüt ettiği konuların başında güvenlik gelmektedir. E-ticaret sitelerine üye olurken ve alışveriş yaparken kişisel veriler ve ödeme bilgileri verilmektedir. Bu sebeple de kullanıcılar alış veriş yaptıkları platformun güvenli olmasına dikkat etmektedir. KVKK kapsamında kullanıcıların her türlü verisini korumak sitelerin yetkilileri bizzat sorumludurlar.
E-Ticaret SEO
E-ticarette en önemli konulardan birisi kullanılan sitenin seo uyumlu olmasıdır. Seo uyumlu siteler google aramalarında kullanıcılara daha üst sıralarda sunulmaktadır. Bu da sitenin daha fazla ziyaretçi çekmesine imkan tanımaktadır. Doğru yapılan seo çalışmaları ile sitenin ziyaretçi sayısı artacağı gibi yanlış yapılan seo çalışmaları ise tam tersi etki yapabilmektedir.
E-ticaret ile her yıl milyarlarca lira değerinde işlem yapılmaktadır. Artık market alışverişinde kıyafete kadar birçok alışveriş e-ticaret yolu ile gerçekleştirilmektedir. Bu sebeple işletmelerin e-ticarete önem vermesi ve alanında deneyimli şirketler ile çalışması büyük önem oluşturmaktadır.